tiistai 10. maaliskuuta 2015

Kirjeitä Universumille

Universumi, anna voimia selvitä tällaisista päivistä, voimattomista aamuista, jolloin huonosti nukutut yöt raapivat kipeästi sydäntä ja mieltä. Anna voimia nousta ylös sängyn laidalta, anna voimia mennä suihkuun ja kohdata päivä, anna voimia hymyillä, nähdä, kuulla ja tuntea. Työnnä eteenpäin, kun ei jaksa ja pysäytä silloin, kun on tarpeen. Anna minun löytää armo omaa vajavaisuuttani kohtaan, anna tukahduttaa jatkuva huuto mielenperukoilta, hiljennä jatkuva ilkunta, jatkuva vaatimus paremmasta, enemmästä, kovemmasta.

Haluan olla pehmeä ja lempeä, armollinen itseäni ja muita kohtaan. Haluan antaa anteeksi itselleni ja kuitenkin olla luja, lempeä ja luja. Äiti neuvoi joskus, että älä koskaan vaivu itsesääliin, koska se ei johda mihinkään. Universumi, anna minun väistää hölmöt ajatukset siitä, kuinka minusta ei koskaan tule mitään tai kuinka en koskaan tule olemaan tarpeeksi, sillä olen jo, minä todella olen jo jotain ja minä todella olen tarpeeksi. 

Anna minun unohtaa niiden ihmisten haamuhuudot, jotka eivät koskaan nähneet pintaa syvemmälle. Anna minun unohtaa kaikki ne sanat ja katseet, jotka antoivat ymmärtää, että olen jotenkin väärä, koska en ole, tai jos haluan, niin voin vaikka ollakin. Mutta minä olen hyvä näin, enkö olekin? Minulla on oikeus rakastaa ja oikeus olla olemassa, vaikka hetkittäin en hallitsisikaan itseäni tai elämääni ja vaikken kaikkine muotoineni olekaan kuin repäisty muotilehden kannesta. Minulla on oikeus olla tässä, oikeus olla heikko ja rikkinäinenkin. Muistuta, Universumi, minua kuitenkin siitä, että olen myös vahva, kaunis ja rohkea. Voin ottaa elämää sarvista ja vääntää niin, että se kääntyy tahtooni. Minä saan itkeä, mutta ennen kaikkea onnesta, liikutuksesta ja kiitollisuudesta.

Anna voimattomia aamuja, jotta kirkkaampina päivinä näkisin paremmin taivaan eri sävyt. Liian kauan aurinkoon tuijottaminen sitä paitsi vain sokaisee. Anna sateisia päiviä, jolloin on pakko pysähtyä ja unohtaa kaikki muu. Anna elämän kaikki sävyt, anna voimaa löytää kauneus ja arvo jokaisesta hetkestä, anna nöyryys ja kiitollisuus ja lempeys ja kyky rakastaa. 

Anna minun rakastaa, Universumi, minä haluan rakastaa. Antakaa minun rakastaa.

1 kommentti: